vrijdag 5 september 2008

Bootcamp: enkele gedachten bij de lezingen (3)

De lezing van pater Knudsen was voor mij min of meer gesneden koek. Maar ik geloof dat anderen er wel het een en ander van hebben opgestoken, en dat het een goede voorbereiding was op de twee H. Missen de pastoor Finigan tijdens het Bootcamp volgens de Buitengewone vorm van de Romeinse Ritus heeft opgedragen. Voor hen die graag nog het een en ander willen nalezen, kan ik een klein in het Nederlands vertaald boekje van pater Martin Ramm FSSP aanbevelen: “Ik zal opgaan naar het altaar van God; De Heilige Mis en haar riten verklaard” (een boekje dat overigs ook grotendeels op de Gewone vorm van toepassing is). De vraag aan het eind, hoe de Gewone vorm van de Romeinse Ritus de Buitengewone vorm kan beïnvloeden vond ik wel interessant. Opvallend was dat vooral principes naar voren werden gebracht, maar niet de manier waarop die principes in de Gewone vorm waren geïmplementeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten